16
Τάσεις και Ενδιαφέροντα

Η Google ανασχεδιάζει όλη την έννοια του search

Η Google ανασχεδιάζει όλη την έννοια του search
Το διαδίκτυο είναι πιο οπτικό και πιο διαδραστικό από ποτέ. Πώς αλλάζει λοιπόν η μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης στον κόσμο για να ταιριάζει στη νέα εποχή; Με τον επαναπροσδιορισμό της όλης ιδέας της αναζήτησης.

Το Google Search μπορεί πλέον να “καταλάβει” ερωτήσεις γραμμένες σε απλή καθομιλουμένη και όχι εκφρασμένη με λέξεις-κλειδιά ή τελεστές Bool. Τα αποτελέσματα φιλτράρονται με διάφορους τρόπους και δεν περιορίζονται στη λογική των references, ενώ πλέον η Google έχει βάλει συστήματα τεχνητής νοημοσύνης για να βελτιώσει ακόμη περισσότερο τα αποτελέσματά της, ενώ χρησιμοποιεί και τα δεδομένα που συλλέγει από τους υπόλοιπους χρήστες, βαθμολογώντας τα αποτελέσματα των αναζητήσεων και με βάση το σε τι έκαναν click άλλοι χρήστες με παρόμοιες αναζητήσεις. Επίσης, τα αποτελέσματα του Google Search πλέον δεν σταματούν σε σελίδες που “ταιριάζουν” με τους όρους αναζήτησης, αλλά έχουν περάσει και σε ένα άλλο επίπεδο: αυτό των “παραπλήσιων” ή “μετέπειτα” αποτελεσμάτων!

Η Google, όμως, έχει βάλει και το οπτικό στοιχείο στις αναζητήσεις της. Πλέον είναι δυνατή η αναζήτηση πληροφοριών βάσει φωτογραφίας, με το κείμενο της αναζήτησης να λειτουργεί εφεδρικά. Αυτή η λειτουργία ονομάζεται “Multisearch” από την εταιρεία και λειτουργεί εδώ και λίγους μήνες. Εκτός αυτού, και η τυπική λίστα με τα αποτελέσματα αλλάζει. Μερικά από τα αποτελέσματα, σε κάποιες περιπτώσεις, αντικαθίστανται από εικόνες ή πλαίσια με πληροφορίες.

Όλα αυτά, όμως, είναι απλώς ενδεικτικά μιας μεγάλης αλλαγής που συμβαίνει στη μηχανή αναζήτησης της Google. Οι ερευνητές της εταιρείας έχουν αρχίσει να βλέπουν την αναζήτηση με άλλο μάτι. Οι ερευνητές έχουν αρχίσει όλο και περισσότερο να υιοθετούν την ιδέα πως η αναζήτηση δεν είναι υπόθεση ερώτησης και απάντησης, μα ένα σύστημα για εξερεύνηση, για ανακάλυψη, για να μάθεις πράγματα για τα οποία δεν υπάρχουν σαφείς απαντήσει. Αυτή η ιδέα αλλάζει εντελώς το υπόβαθρο του Google Search, αλλά και το τι θέλουν οι χρήστες από το Google Search καθώς και την ευθύνη της Google για το τί θα αποφασίσει να τους δώσει!

Η λογική αυτή είναι ιδιαίτερα εμφανής εκτός Google. Για παράδειγμα, κανένας δεν πάει στο YouTube ή στο TikTok για να βρει απαντήσεις. Οι αναζητήσεις αυτές γίνονται από τους χρήστες απλά για να βρουν κάτι ενδιαφέρον, ή να δουν περισσότερα πάνω σε ένα θέμα που είδαν ή άκουσαν αλλού. Το νεανικό κοινό αντιλαμβάνεται διαφορετικά το ίδιο το Internet, με έναν πιο φυσικό και οπτικό τρόπο. Οι ίδιες οι discovery engines (μηχανές ανακάλυψης) της Google – οι οποίες τροφοδοτούν τα feeds στο Google app είναι ήδη πολύ δημοφιλείς και η Google θέλει να φέρει λίγη από αυτή τη λειτουργικότητα στο Search. Ήδη υπάρχουν βελτιώσεις μέχρι και στο autocomplete του Search, όπου η Google εμφανίζει προτάσεις για να σε βοηθήσει να συμπληρώσεις τους όρους αναζήτησης, όχι όμως με βάση την πρόβλεψη για αυτά που έχεις ήδη γράψει, αλλά προσπαθώντας να καταλάβει το τι προσπαθείς να βρεις! Παράλληλα, βελτιώσεις γίνονται και στα ίδια τα αποτελέσματα.

Η πρόκληση για τη Google είναι να σου δείχνει περισσότερα αποτελέσματα, ακόμη και προβλέποντας το τι θα αναζητούσες μετά, αλλά όλα αυτά τα αποτελέσματα πρέπει να εμφανίζονται με κάποια λογική, επομένως η Google πρέπει να βρει κάποιον τρόπο να σου εξηγεί γιατί βλέπεις κάποιο φαινομενικά άσχετο αποτέλεσμα, χωρίς όμως να κάνει τη σελίδα των αποτελεσμάτων να μοιάζει χαοτική και “πηγμένη”.

Η Google αυτή τη στιγμή “τρέχει” πολλά projects πάνω σε όλα αυτά, με κάποια να είναι ακόμη στη φάση της έρευνας, ενώ άλλα να δοκιμάζονται. H Google θέλει να αναβαθμίσει το Search από το παγκόσμιο “ψαχτήρι” σε κάτι που να είναι περισσότερο η παγκόσμια πύλη προς την πληροφορία και τον πολιτισμό. Τα projects της Google τρέχουν και κάποια από αυτά ωριμάζουν. Σίγουρα στο κοντινό μέλλον θα δούμε αλλαγές στο δημοφιλές search engine, και περιμένουμε να δούμε πώς θα γίνει!