Όσοι έχουν ένα e-mail για περισσότερα από 4-5 χρόνια, το γνωρίζουν από την καλή. Ειδικά αν είσαι σαν εμάς, που έχουμε την ίδια διεύθυνση e-mail από τότε που εμφανίστηκαν οι υπηρεσίες Hotmail (τώρα Outlook.com) και Gmail, τότε κι εσύ θα έχεις ένα mailbox το οποίο δέχεται τόνους διαφημιστικού υλικού, newsletters, ειδοποιήσεις και προσφορές από μαγαζιά τα οποία έχεις ξεχάσει πότε τα επισκέφθηκες τελευταία φορά. Αλλά και από μαγαζιά και υπηρεσίες τα οποία γνωρίζεις καλά πως δεν χρησιμοποίησες ποτέ!
Ευτυχώς υπάρχουν τρόποι να τα ξεφορτωθείς όλα αυτά!
Ξεγράψου τώρα
Κοινώς θα πρέπει να κάνεις διαγραφή από τις λίστες. Όλα τα (νόμιμα) e-mails έχουν στο κάτω μέρος ένα link μέσω του οποίου μπορείς να ξεγραφτείς (unsubscribe). Συνήθως είναι σχεδόν κρυμμένο κάτω-κάτω, με μικροσκοπικά γράμματα, αλλά υπάρχει. Χρησιμοποίησέ το. Η πιθανότητα το link αυτό να είναι απάτη είναι χαμηλή, εκτός κι αν το συγκεκριμένο e-mail είναι τόσο ύποπτο που, βασικά, δεν θα έπρεπε καν να το έχεις ανοίξει, αλλά να το διαγράψεις επί τόπου.
Το καλό εδώ είναι πως όλοι οι μεγάλοι πάροχοι e-mail, όπως το Outlook και Gmail έχουν ενσωματώσει έξυπνους αλγόριθμους ανίχνευσης αυτών των unsubscribe links, και σου εμφανίζουν την επιλογή πάνω-πάνω στο κάθε e-mail, με μεγάλα γράμματα! Η Apple έχει κάνει το ίδιο με το mail app του iOS, όπου σου εμφανίζεται banner που αναφέρει πως το mail αυτό είναι από λίστα, και δίπλα σου έχει την επιλογή του unsubscribe.
Υπηρεσίες Unsubscribe
Ναι, υπάρχουν και τέτοιες, αν έχεις πήξει τόσο πολύ στα e-mails αυτά που η κατάσταση δεν σώζεται με τίποτα. Ή αν απλά βαριέσαι να πατήσεις unsubscribe 5-6 φορές. Υπηρεσίες όπως το Unsubscriber ή το Unroll.me είναι υπηρεσίες οι οποίες θα αυτοματοποιήσουν τη διαδικασία. Βέβαια, επειδή τίποτε σε αυτή τη ζωή δεν είναι δωρεάν, θα πρέπει να σε ενημερώσουμε πως οι υπηρεσίες αυτές απαιτούν να τους δώσεις πρόσβαση στα e-mails σου, ώστε να τα αναλύσουν και να σε διαγράψουν από τέτοιες λίστες. Όμως, δίνοντάς τους πρόσβαση στα e-mails σου, αυτό αυτομάτως σημαίνει πως μπορούν να διαβάσουν και τα προσωπικά σου e-mails, τα e-mails που δέχεσαι από νόμιμες πηγές, τράπεζες, πιστωτικές κάρτες και λοιπά, και όλα αυτά τα δεδομένα μπορούν να τα εμπορευτούν. Δεν σου λέμε πως, ντε και καλά, θα υποκλέψουν προσωπικά σου στοιχεία, αλλά πρέπει να έχεις στο μυαλό σου πως τους δίνεις αυτή τη δυνατότητα.
Τελικά, ίσως είναι καλύτερο απλά να αφιερώσεις λίγο χρόνο και να κάνεις unsubscribe με το χέρι.