Οι φιλοδοξίες της Apple περιλαμβάνουν και την αυτοκίνηση, κάτι το οποίο η εταιρεία από το Cupertino ουδέποτε έκρυψε (αρκετά καλά). Το project του Apple Car (ή iCar) φαίνεται να έχει κρυώσει τον τελευταίο καιρό, όμως οι φιλοδοξίες της Apple δεν περιορίζονται σε κάποιο ολόκληρο αυτοκίνητο. Άλλωστε, υπάρχει ένας ολόκληρος πλανήτης με δισεκατομμύρια αυτοκίνητα, τα οποία ήδη κυκλοφορούν και χρειάζονται το μαγικό άγγιγμα της εταιρείας για να γίνουν καλύτερα! Τουλάχιστον σύμφωνα με τους ιδίους.
Σύμφωνα με ψιθύρους, λοιπόν, η Apple ετοιμάζεται να επεκτείνει τα πλοκάμια του CarPlay έτσι ώστε να επιτρέπει στους χρήστες του να ελέγχουν περισσότερα συστήματα και ρυθμίσεις του εκάστοτε αυτοκινήτου. Πράγματα όπως ο κλιματισμός, οι ρυθμίσεις των ηχείων, τα καθίσματα και οι βραχίονες, ακόμη και τα κοντέρ έχουν μπει στο στόχαστρο των μηχανικών της Apple. Για την ώρα, το CarPlay περιορίζεται στο να συνδέεται με το σύστημα infotainment του αυτοκινήτου και να εμφανίζει πλοήγηση, να ελέγχει την αναπαραγωγή μουσικής, αλλά και να επιτρέπει την αποστολή μηνυμάτων με τη φωνή.
Ωραία όλα αυτά, θα πεις, αλλά… πώς θα δουλεύει; Καλή ερώτηση. Εδώ ερχόμαστε και στο βασικό πρόβλημα: το ότι η ενοποίηση του CarPlay με το εκάστοτε αυτοκίνητο, απαιτεί τη συνεργασία (και την θέληση) του εκάστοτε κατασκευαστή. Το λεπτό σημείο σε όλο αυτό είναι το κατά πόσον οι κατασκευαστές θα είναι πρόθυμοι να δώσουν στην Apple πρόσβαση σε περισσότερες λειτουργίες και ρυθμίσεις του ίδιου του αυτοκινήτου – μέχρι τώρα, απλώς έδωσαν πρόσβαση σε δευτερεύουσες λειτουργίες, όπως τα ηχεία ή η μουσική. Η Apple, όμως, φαίνεται πως θέλει περισσότερα. Πώς φαίνεται; Από το αποτέλεσμα της συνεργασίας της με την BMW, όπου μέσω του Car Key, όλα τα μοντέλα της Βαυαρικής αυτοκινητοβιομηχανίας μπορούν να αντικαταστήσουν το κλειδί τους με το iPhone ή το Apple Watch.
Το εγχείρημα της Apple ακροβατεί πάνω σε μια λεπτή γραμμή: το ότι ήδη οι αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν κρίση ταυτότητας και οι καταναλωτές επηρρεάζονται πολύ περισσότερο από σχεδίαση, αξεσουάρ και συστήματα ψυχαγωγίας μέσα στα αυτοκίνητα παρά από επιδόσεις και κινητήρες, τα οποία έχουν πολύ μικρότερη σημασία πλέον – και θα έχουν ακόμη μικρότερη όταν όλα τα αυτοκίνητα γίνουν ηλεκτρικά. Το να παραδώσουν τα κλειδιά του εσωτερικού των αυτοκινήτων τους στην Apple, σημαίνει πως οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να συμβιβαστούν με την ιδέα του ότι θα υποβιβαστούν σε απλούς κατασκευαστές κελυφών και μηχανικών τμημάτων για την Apple!
Βέβαια, όπως επισημαίνουν αναλυτές, τελικά οι αυτοκινητοβιομηχανίες ίσως και να μην έχουν την πολυτέλεια της επιλογής. Η Apple βάζει όλο και περισσότερες τεχνολογίες στο οικοσύστημά της, μέσω του Wallet, οι οποίες μπορούν να υποκαταστήσουν την ταυτότητα, τα κλειδιά του αυτοκινήτου και άλλων smart locks, κάρτες εμβολιασμού, άδειες οδήγησης, ακόμη και διαβατήρια. Αν αυτές οι λειτουργίες διαδοθούν, τότε οι αυτοκινητοβιομηχανίες ίσως και να μην έχουν άλλη επιλογή και θα ριψοκινδυνεύουν να μείνουν εκτός νυμφώνος!
Από την άλλη, η Apple έχει πολλά projects τα οποία τρέχουν παράλληλα και τίποτε δεν είναι βέβαιο. Μάλιστα, η τελευταία κίνηση δείχνει πως η Apple ίσως και να αφήνει το πόδι από το γκάζι όσον αφορά το Apple Car, και δεν είναι άλλη από την αποχώρηση του Doug Field, του επικεφαλής του project, ο οποίος μετακόμισε στην Ford. Από την άλλη, η μεταγραφή αυτή θα μπορούσε να δείχνει και κάτι εντελώς διαφορετικό…