Όλοι μας χρησιμοποιούμε το Internet επί καθημερινής βάσεως, αλλά κάποιοι από εμάς το χρησιμοποιούμε τόσο για προσωπικούς, όσο και για επαγγελματικούς λόγους. Το πρόβλημα αρχίζει και γίνεται φανερό, όταν προσπαθείς να δουλέψεις και αρχίζουν και μπαίνουν στη μέση οι «συνήθειες» από τους προσωπικούς λογαριασμούς, αλλά ενίοτε και το αντίθετο. Όμως, όσο κι αν είναι ψιλοενοχλητικό να βλέπεις στον προσωπικό σου λογαριασμό, για παράδειγμα, προτάσεις από τις επαγγελματικές σου δραστηριότητες, το αντίθετο μπορεί να γίνει από ντροπιαστικό μέχρι και… επικίνδυνο για την επαγγελματική σου κατάσταση. Σκέψου, για παράδειγμα, να ανοίξεις ένα YouTube στη δουλειά και να αρχίσουν να εμφανίζονται τα τελευταία βίντεο που είδες (εσύ ή και κάποιο άλλο μέλος της οικογενείας) στο σπίτι!
Η λύση είναι μία: ξεχωριστά προφίλ στον browser!
Το να διατηρεί κανείς διαφορετικά προφίλ χρήστη στους browsers δεν είναι κάτι δύσκολο· ο Firefox το υποστηρίζει εδώ και πολλά χρόνια, αν και χρειάζεται ένα τρυκ για να μπορείς να διαλέγεις προφίλ κάθε φορά που ανοίγεις τον browser. Ο Chrome, από την άλλη, μπαίνει τώρα στο χορό, αλλά το κάνει πολύ πιο εύκολο. Ο Chrome βέβαια, συνδέει το προφίλ χρήστη με το προφίλ στην ίδια τη Google, αλλά έστω κι έτσι, κάθε φορά που ανοίγεις τον Chrome, θα πρέπει πρώτα να διαλέγεις το προφίλ που θες να χρησιμοποιήσεις.
Τόσο στον Firefox όσο και στον Chrome, το προφίλ λειτουργεί ως ξεχωριστή «εγκατάσταση». Κάθε προφίλ έχει τις δικές του ρυθμίσεις, τα δικά του bookmarks, ακόμη και τα δικά του add-ons και extensions. Προφανώς, κάθε προφίλ κρατά το δικό του, ξεχωριστό ιστορικό, αλλά και τα δικά του log-ins. Με άλλα λόγια, αν έχεις «συνδεθεί» σε κάποιο site (πχ. Facebook) από το ένα προφίλ, αυτό δεν μεταφέρεται στο άλλο. Αν επισκεφθείς το εν λόγω site ενώ είσαι συνδεδεμένος με το δεύτερο προφίλ, θα πρέπει να ξαναβάλεις κωδικό και username – προφανώς μόνο την πρώτη φορά, μετά θα κρατήσει τα στοιχεία σου, αν το επιλέξεις.
Αυτός ο διαχωρισμός έχει και μια άλλη, πολύ καλή, «παρενέργεια»: καθώς οι κινήσεις μας στο Internet παρακολουθούνται σχεδόν από κάθε site, για διαφημιστικούς λόγους, δεν πρόκειται να σου εμφανίζονται διαφημίσεις για… καλσόν, αν αυτό έψαχνες από το προσωπικό σου προφίλ, στα επαγγελματικά sites. Το ίδιο θα ισχύει και στο YouTube (αρκεί να συνδέεσαι με διαφορετικό λογαριασμό και εκεί) αλλά και σε όλα τα υπόλοιπα sites. Δεν πρόκειται να ξαναδείς προτεινόμενα βίντεο με θέμα «πως μαγειρεύουμε φακές» όταν ανοίγεις το YouTube για να δεις μια παρουσίαση, ούτε βέβαια και προτεινόμενα βίντεο για κάτι που σχετίζεται με τη δουλειά σου, όταν είσαι στο σπίτι.
Η χρήση διαφορετικών προφίλ σημαίνει πως θα έχεις και διαφορετικά bookmarks σε κάθε προφίλ, αλλά και ιστορικό, και αποθηκευμένα passwords. Όταν είσαι στον υπολογιστή του γραφείου, για παράδειγμα, με ανοιχτό το προφίλ της δουλειάς, ακόμη και το ιστορικό των sites που επισκέφθηκες θα περιέχει μόνο αυτά της δουλειάς. Επίσης μπορείς να είσαι σίγουρος πως κανένας δεν πρόκειται, με κάποιον τρόπο, να μπει στο δικό σου προσωπικό λογαριασμό από τον υπολογιστή του γραφείου, εφ’ όσον στο εταιρικό προφίλ δεν έχεις βάλει ποτέ τους κωδικούς.
Για τον Chrome, αν θέλεις και δεύτερο προφίλ, το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να πατήσεις πάνω στο εικονίδιο του λογαριασμού σου (πάνω δεξιά) και να πατήσεις Add. Για τον Firefox η προσθήκη είναι λίγο πιο περίεργη: θα πρέπει να γράψεις ως διεύθυνση το about:profiles και εκεί να δεις και να διαχειριστείς τα προφίλ. Αν θες να διαλέγεις προφίλ κάθε φορά που ανοίγεις τον Firefox, θα πρέπει να κάνεις δεξί κλικ στο εικονίδιο του shortcut του Firefox που θα έχεις στο desktop (αν όχι, να προσθέσεις ένα), να πατήσεις properties και στο target, μετά το …/firefox.exe να προσθέσεις τις παραμέτρους -no-remote -p.
Σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει να προσθέσεις, τόσο στον Chrome όσο και στον Firefox, τα plug-ins που σου είναι χρήσιμα (πχ ublock origin) και… είσαι έτοιμος!