Ξέρεις τι είναι το Clubhouse; Αν ναι, η νέα υπηρεσία του Facebook θα σου είναι οικεία. Αν όχι… το Clubhouse είναι ένα app το οποίο σου επιτρέπει να ακούς τις συζητήσεις άλλων. Αλλά όχι με περίεργο τρόπο. Αυτοί που μιλάνε, θέλουν να τους ακούσεις και γνωρίζουν ότι τους ακούς. Μπορεί να είναι διάσημοι, μπορεί να είναι ειδικοί πάνω σε κάποιο θέμα (ή και σε όλα τα θέματα, ενίοτε), αλλά μπορεί και όχι. Και ίσως σου δοθεί η δυνατότητα να μπεις κι εσύ στην κουβέντα. Σκέψου το σαν το παλιό IRC, αλλά με ήχο. Και τώρα που το Clubhouse έγινε πασίγνωστο – αλλά και διαβόητο, μετά το πρόσφατο data leak που υποτίθεται πως έβγαλε δεδομένα δισεκατομμυρίων χρηστών στη φόρα – το Facebook θέλει ένα καλό κομμάτι και από αυτή την πίτα. Ή και όλη την πίτα.
Το Live Audio Rooms έρχεται μετά από την μετεωρική επιτυχία του Clubhouse, η οποία ευνοήθηκε και από τη χρονική συγκυρία του lockdown και της πανδημίας. Μέχρι και ο ίδιος ο Mark Zuckerberg συμμετείχε σε συζητήσεις στο Clubhouse. Και δεν είναι το μόνο· τόσο το Twitter όσο και το Discord έχουν ήδη δημιουργήσει τις δικές τους εκδόσεις του Clubhouse, ενώ το Spotify έβγαλε τη δική του παραλλαγή (Greenroom) πριν λίγες εβδομάδες. Αλλά και οι Slack, LinkedIn και Reddit δουλεύουν πάνω σε παρόμοια προϊόντα.
Όπως είναι πασιφανές, οι δημιουργοί του Clubhouse χτύπησαν φλέβα χρυσού! Το Facebook έχει δηλώσει πως η φιλοδοξία του είναι να δημιουργήσει ένα μέσο πρώτης τάξης και για να το καταφέρει αυτό, έχει ήδη στρατολογήσει όσους περισσότερους διάσημους, από τις τάξεις των μουσικών, των αθλητών, και των δημοσιογράφων, μπορεί να βρει. Και μάλιστα, υπάρχει και οικονομικό αντάλλαγμα, μιας και οι ακροατές μπορούν να στείλουν χρήματα στους ομιλητές, μέσω των stars, του εικονικού ψηφιακού νομίσματος της πλατφόρμας! Ο ίδιος ο Zuckerberg, μάλιστα, ανέφερε πως το Facebook δεν πρόκειται να λαμβάνει ποσοστό από τις εισπράξεις των δημιουργών μέχρι το 2023.
Για αρχή, δημόσια πρόσωπα και συγκεκριμένα γκρουπ του Facebook στις ΗΠΑ θα μπορούν να δημιουργούν live audio rooms με έως και 50 ομιλητές και χωρίς όριο σε ακροατές, ενώ οι χρήστες αυτοί θα μπορούν να προσκαλούν στους ομιλητές και άτομα χωρίς το verified badge (που υποδηλώνει επίσημο λογαριασμό κάποιου διάσημου προσώπου ή εταιρείας) για να συμμετάσχουν στις συζητήσεις.
Τελικά, όμως, το Facebook μπορεί να ελέγξει το περιεχόμενο σε εκατομμύρια ζωντανές και ηχογραφημένες συζητήσεις; Το Facebook είναι διαβόητο για τα ατοπήματα στα οποία έχει περιέλθει, όσον αφορά τους αλγόριθμους πρότασης υλικού, την πολιτική ορθότητα αναρτήσεων αλλά και ολόκληρων γκρουπ, μέχρι και την έξωθεν χειραγώγηση υλικού μέσα στην ίδια του την πλατφόρμα. Θα μπορέσει να αστυνομεύσει ακόμη έναν αχανή χώρο παραγωγής υλικού; Αυτό είναι άγνωστο, όπως άγνωστο είναι το αν αυτή η μορφή ενημέρωσης–ψυχαγωγίας θα είναι κάτι μόνιμο ή απλώς μια περαστική μόδα. Το σίγουρο είναι πως η εταιρεία είναι έτοιμη να επενδύσει μαζικά σε αυτό το νέο μέσο.
Πρέπει να έχετε συνδεθεί για να σχολιάσετε.