1015
Smart Cities

AI και ραντάρ αναλαμβάνουν το κυκλοφοριακό της Βερόνα

AI και ραντάρ αναλαμβάνουν το κυκλοφοριακό της Βερόνα
Τον άλυτο κόμβο της Puerta Nuova ανάλαβε να ξεμπλέξει σύστημα με τεχνητή νοημοσύνη για οδούς και φανάρια.

Η Βερόνα είναι μια αρχαία πόλη, η οποία όμως έχει έντονη μεσαιωνική αρχιτεκτονική. Ευρισκόμενη μεταξύ Μιλάνου και Βενετίας, άλλαξε χέρια πάμπολλες φορές στην ιστορία της, ενώ γνώρισε άνθηση επίσης αρκετές φορές. Κάπου κοντά στο κέντρο, βρίσκεται η Porta Nuova (Νέα Πύλη), η οποία αποτελούσε μία από τις εισόδους της πόλης και οχυρό. Τα οχυρωματικά τείχη πλέον δεν υπάρχουν εκεί, η Porta Nuova όμως παραμένει ως μεσαιωνικό οχυρό και, ως τέτοιο, βρίσκεται ακριβώς στο κέντρο ενός οδικού κόμβου! Παρά τις προσπάθειες για τον εκσυγχρονισμό του κόμβου, η Porta Nuova εξακολουθεί και συγκρατεί ορδές από… αυτοκίνητα, μηχανές, λεωφορεία, και άλλα οχήματα, τα οποία μένουν ακινητοποιημένα γύρω της.

Η Porta Nuova αποτελεί έναν σύγχρονο οδικό γόρδιο δεσμό, τον οποίο έρχεται, ως άλλος Μέγας Αλέξανδρος, η τεχνολογία για να λύσει μιας και δια παντός! Η τεχνολογία της τεχνητής νοημοσύνης, βέβαια, η οποία φιλοδοξεί να βάλει τέλος στα μποτιλιαρίσματα και τη συμφόρηση, αλλά και να αυξήσει την ασφάλεια των οχημάτων. Η συγκεκριμένη τεχνολογία έρχεται από τη Νότιο Κορέα και την εταιρεία Bitsensing, σε συνεργασία με το δήμο της Βερόνα και την ιταλική Famas Systems.

Η υλοποίηση του συστήματος ξεκίνησε με την εγκατάσταση δέκα ειδικών αισθητήρων παρακολούθησης κίνησης (TIMOS – traffic insight monitoring sensors) οι οποίοι εποπτεύουν τις πέντε εισόδους και έξι εξόδους του κόμβου της Porta Nuova. Οι TIMOS διαθέτουν τεχνητή νοημοσύνη εντός του κάθε αισθητήρα, ώστε να συλλέγουν και να μεταδίδουν δεδομένα σε πραγματικό χρόνο στους servers που βρίσκονται σε ένα κοντινό κέντρο ελέγχου. Συμπληρωματικά, υπάρχουν συστήματα 4D radar imaging (τετραδιάστατης εικονογράφησης μέσω ραντάρ). Οι μονάδες TIMOS συνδυάζουν κάμερες και ραντάρ στα 24GHz και βασίζονται στην πλατφόρμα Jetson της Nvidia, αφαιρώντας την ανάγκη ύπαρξης υπολογιστών στο κάθε σημείο.

Το πιο σημαντικό, όμως, είναι πως τα δεδομένα που συγκεντρώνουν όλοι αυτοί οι αισθητήρες, οι οποίοι είναι σε θέση να ανιχνεύσουν και να κατηγοριοποιήσουν μέχρι 256 οχήματα κινούμενα με οποιαδήποτε ταχύτητα, μεταφέρονται στο κέντρο ελέγχου του δήμου της Βερόνα, άμεσα. Οι χειριστές μπορούν να δουν τις πληροφορίες σχετικά με την κίνηση των οχημάτων συνολικά, ανά ώρα, ανά μέρα, ή ανά εβδομάδα, και να προβούν σε αλλαγές στους σηματοδότες, ακόμη και να κάνουν αλλαγές στη διαρρύθμιση των λωρίδων, για να βοηθήσουν την κίνηση. Σε αυτό βοηθούν και άλλα, παράπλευρα, δεδομένα του συστήματος, όπως σταματημένα οχήματα ή μήκος μποτιλιαρίσματος. Επίσης το σύστημα μπορεί να ανιχνεύσει υπερβολική ταχύτητα, επικίνδυνους ελιγμούς, παράνομες αλλαγές λωρίδας, κίνηση σε αντίθετο ρεύμα, ακόμη και πεζούς που διασχίζουν τον δρόμο σε σημεία χωρίς διάβαση.

Οι υπεύθυνοι του δήμου αλλά και της εταιρείας θέλουν να πιστεύουν πως, με τα τόσα δεδομένα, το πρόβλημα στην Porta Nuova θα λυθεί διά παντός. Αλλά ακόμη κι αν οι υπεύθυνοι δεν καταφέρουν να το λύσουν, η τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης πλέον είναι πολύ κοντά στο να αναλάβει εξ ολοκλήρου τη διαχείριση των φαναριών στους δρόμους, επομένως οι τωρινές υποδομές στην Porta Nuova μπορεί να είναι απλά το πρώτο βήμα για την συνολική διαχείριση της κίνησης μέσω AI.