Η εποχή των αγγελιών έχει περάσει. Τώρα, όσοι ψάχνουν για εργασία στρέφονται προς τα κοινωνικά δίκτυα και εκείνο το κοινωνικό δίκτυο που ειδικεύεται σε θέματα εργασίας και επιχειρήσεων δεν είναι άλλο από το LinkedIn. Πρόκειται για ένα κοινωνικό δίκτυο που μοιάζει με τα υπόλοιπα που ξέρεις, αλλά φέρνει σε επαφή επαγγελματίες από όλους τους κλάδους. Τα μέλη του LinkedIn μπορούν να δημιουργήσουν το προσωπικό τους επαγγελματικό προφίλ και να συνδεθούν με άλλους χρήστες. Ωστόσο, ειδική θέση έχει η αναζήτηση εργασίας, τόσο από τους ίδιους τους εργοδότες που αναρτούν τις διαθέσιμες θέσεις στις εταιρείες τους όσο και από όσους αναζητούν εργασία. Με απλά λόγια ένα προσωπικό προφίλ στο LinkedIn παίζει και το ρόλο ενός on-line βιογραφικού και ανεξαρτήτως εάν αυτή την εποχή ψάχνεις για εργασία, θα πρέπει να είναι φροντισμένο, σωστά δομημένο και πλήρες, διότι πάντα μπορεί να παρουσιαστούν ευκαιρίες εκεί που δεν το περιμένεις.
Ας δούμε λοιπόν πώς μπορείς να κάνεις το προφίλ στο LinkedIn σου λιγότερο «βαρετό» προσελκύοντας υποψήφιους εργοδότες. Περιττό να πούμε ότι εάν δεν έχεις ακόμη προφίλ στο LinkedIn, καλό είναι να δημιουργήσεις ένα, ειδικά εάν βρίσκεσαι σε αναζήτηση εργασίας.
Το LinkedIn δεν είναι Facebook
Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να ξεχάσεις τις χαρούμενες selfie. Στο LinkedIn θα πρέπει να ανεβάσεις μια πιο σοβαρή εικόνα για προφίλ, διότι όποιοι επισκεφτούν τη σελίδα σου, ή εάν κάνεις μια αίτηση για εργασία, η φωτογραφία είναι το πρώτο πράγμα που θα δουν.
Σωστή περιγραφή
Απόφυγε τα πολλά και ακαταλαβίστικα buzzwords. Αυτά είναι καλά για το Facebook και το Instagram αλλά στο LinkedIn είναι μάλλον εκνευριστικά. Φρόντισε να ενημερώσεις την περιγραφή του εαυτού σου, τις δεξιότητες, τα πτυχία, τις πιστοποιήσεις και τις προηγούμενες θέσεις εργασίας όσο το δυνατόν με πιο απλά λόγια και με σαφήνεια και ακρίβεια. Επίσης, μπορεί να μην πιστεύεις ότι το σχολείο ή κάποιο σεμινάριο (ακόμα και μη επαγγελματικό) θα παίξει σημαντικό ρόλο στην εξεύρεση εργασίας, αλλά θα σε βοηθήσει να συνδεθείς με άτομα που έχουν τα ίδια ενδιαφέροντα με εσένα. Σε κάθε περίπτωση το δίκτυό σου, μπορεί να αποδειχθεί πολύτιμο στο μέλλον.
Γράφε σε πρώτο πρόσωπο
Στην περίληψη των πληροφοριών του προφίλ σου γράφε σε πρώτο πρόσωπο, επίσης να είσαι όσο πιο περιγραφικός μπορείς έχοντας υπόψη σε ποιον απευθύνονται οι πληροφορίες που παραθέτεις.
Αντί να πεις: «Ήμουν υπεύθυνος για 10 άτομα στο τμήμα πωλήσεων», γράψε: «Είχα την ευκαιρία να συγκεντρώσω μια ομάδα από ταλαντούχα άτομα και μαζί καταφέραμε να υπερβούμε τους στόχους των πωλήσεων του τμήματός μας κατά 15%». Είναι σίγουρο ότι η δεύτερη πρόταση θα προσελκύσει περισσότερους υποψήφιους εργοδότες.
Μήπως έχεις πολλά skills;
Η εποχή που το να γνωρίζει κανείς Excel θεωρούταν προνόμιο έχει περάσει. Φρόντισε να μην μαζεύεις άπειρα endorsements και skills. Θα πρέπει να βλέπεις το LinkedIn σαν ένα μεγάλο τμήμα της αίτησής σου για κάποια θέση εργασίας, επομένως να του συμπεριφέρεσαι με ευλάβεια ,όπως κάνεις με το ίδιο το βιογραφικό σου.
Ζήτα συστάσεις
Καλά τα endorsements, αλλά τα recommendations είναι καλύτερα. Αύξησε το δίκτυό σου, ενσωματώνοντας παλιούς συναδέρφους, συμφοιτητές, κ.λπ. και ζητήστε τους να σου γράψουν μια σύσταση, πατώντας το Ask to be recommended.