Η τεχνολογία του machine learning έχει ανοίξει τεράστιες οδούς για πράγματα τα οποία, μέχρι πρότινος, θεωρούνταν αδύνατα. Ειδικότερα, το deep learning, ένα υποσύνολο του machine learning, χρησιμοποιείται σε πάμπολλες εφαρμογές, οι οποίες εκτείνονται σε όλο το εύρος των ανθρώπινων δραστηριοτήτων, από την αξιολόγηση ακτινογραφιών για ιατρικούς λόγους, την ανίχνευση κοιτασμάτων πετρελαίου, την δημιουργία αυτοοδηγούμενων οχημάτων, μέχρι και ειδικά εφέ για κινηματογραφικές ταινίες. Τώρα έρχεται η στιγμή που κάποιοι φοβόνταν και άλλοι περίμεναν: η δυνατότητα της αντικατάστασης ηθοποιών σε μια ταινία.
Η Warner Bros. αξιοποιεί αυτή την τεχνολογία για διαφημιστικούς λόγους. Όχι μέσα στην ίδια την ταινία – ίσως να το έχει κάνει κι αυτό – αλλά για να διαφημίσει μια ταινία στο ευρύ κοινό. Η ταινία είναι το επερχόμενο Reminiscence, και η Warner δίνει την ευκαιρία σε όλους τους επισκέπτες της ειδικής σελίδας που δημιούργησε να βάλουν το δικό τους πρόσωπο στη θέση του προσώπου του «υποκειμένου» του Hugh Jackman!
Η εταιρεία που κρύβεται πίσω από αυτή την τεχνολογία ονομάζεται D-ID και, σύμφωνα με τους ίδιους, ξεκίνησε να αναπτύσσει τεχνολογίες οι οποίες θα μπορούσαν να προστατεύσουν τους καταναλωτές από την οπτική αναγνώριση προσώπου (facial recognition). Σύντομα κατάλαβαν πως η ίδια (σχεδόν) τεχνολογία θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ώστε να βελτιστοποιεί τα λεγόμενα deepfakes. Με άλλα λόγια, την τεχνολογία στην οποία βασίζεται η αντικατάσταση προσώπων σε ηθοποιούς σε διάφορα βίντεο, την οποία αρχίζουμε και βλέπουμε όλο και πιο συχνά.
Η Warner σου δίνει τη δυνατότητα να ανεβάσεις μια δική σου φωτογραφία στο site που έχει φτιάξει, να δώσεις το όνομά σου και να δεις ένα μικρό βίντεο με τον εαυτό σου ως πρωταγωνιστή. Προφανώς, αντί για τη δική σου φωτογραφία, μπορείς να δώσεις τη φωτογραφία οποιουδήποτε θέλεις. Σίγουρα το αποτέλεσμα δεν είναι προδιαγραφών Hollywood, αλλά το να δεις το πρόσωπό σου να πρωταγωνιστεί σε ταινία μπορεί να είναι και το κοντινότερο που θα φτάσεις ποτέ σε αυτό!
Πρέπει να έχετε συνδεθεί για να σχολιάσετε.