16
Τάσεις και Ενδιαφέροντα

Επαγγελματικές συνομιλίες μέσω… Facebook

Επαγγελματικές συνομιλίες μέσω… Facebook
Η μόδα των rooms πέρασε και στο Facebook. Με το νέο εργαλείο μπορείς να πραγματοποιείς επαγγελματικές βιντεο-συνομιλίες χωρίς καν να βγαίνεις από το Facebook.

Δωμάτια! Περισσότερα δωμάτια! Στην εποχή των βιντεοκλήσεων και της εργασίας από το σπίτι, τα δωμάτια έχουν την τιμητική τους. Και βέβαια, δεν αναφερόμαστε στα υλικά δωμάτια ενός σπιτιού – αν και αυτά απολαμβάνουν τη δική τους τιμητική – αλλά στα εικονικά δωμάτια, τα οποία ίσως ξέρεις και ως chat rooms.

Τους περασμένους μήνες, το Zoom έγινε το εργαλείο για όσους ήθελαν να εργαστούν εξ αποστάσεως – τόσο πολύ, μάλιστα, που η εταιρεία έφτασε στα όρια των υποδομών της και ανακαλύφθηκαν και πολλά προβλήματα ασφαλείας, τα οποία δεν είχαν γίνει αντιληπτά προηγουμένως.

Τώρα, το Facebook, το οποίο είδε το Zoom ως ανταγωνιστή και τις υπηρεσίες του ως κάτι που θα μπορούσε να καλύψει και το ίδιο, μέσα από το Messenger, ενεργοποίησε μια νέα λειτουργία: το Messenger Rooms. Επιπροσθέτως, έβαλε τη λειτουργία αυτή και στο δικό του Workplace, μέσω του Workplace Rooms!

To Workplace Rooms είναι ένας εικονικός χώρος συναντήσεων, στον οποίο μπορούν να πραγματοποιηθούν βιντεοκλήσεις με έως και 50 συμμετέχοντες! Μάλιστα, δεν υπάρχει όριο στη χρονική διάρκεια των κλήσεων αυτών, ενώ δεν χρειάζεται ούτε καν λογαριασμός στο Workplace για να συμμετέχεις! Αρκεί κάποιος από τους χρήστες να δημιουργήσουν τα κατάλληλα links – προσκλήσεις μέσα από το Workplace και να τις μοιραστούν με τους υπόλοιπους!

Μέσα στις λειτουργίες του Workplace Rooms βρίσκουμε και screen sharing αλλά και κλείδωμα του room, έτσι ώστε να μην υπάρχουν… απρόσκλητοι επισκέπτες, ενώ σαφώς υπάρχει και λειτουργία αποσύνδεσης ανεπιθύμητων χρηστών.

Είναι προφανές από την κίνηση αυτή πως το Facebook θέλει να μπει στον χώρο των υπηρεσιών τηλεδιάσκεψης και να ανταγωνιστεί εταιρείες όπως οι Zoom και Slack, αλλά ακόμη και η Microsoft (βλέπε Microsoft Teams). Σύμφωνα με το Facebook, το Workplace έχει 5 εκατομμύρια συνδρομητές, σημειώνοντας αύξηση 2 εκατομμυρίων από τον περασμένο Οκτώβριο, ενώ το Work Groups έχει 20 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες!

Το μεγάλο θέμα του Facebook, βέβαια, δεν είναι άλλο από αυτό της ασφάλειας και της… εμπιστοσύνης των χρηστών. Είναι γνωστό πως το Facebook δεν φημίζεται ιδιαιτέρως για την ασφάλεια των δεδομένων των χρηστών του, άλλωστε. Οι υπεύθυνοι της εταιρείας, όμως, κάνουν ό,τι μπορούν για να καθησυχάσουν τους υφιστάμενους χρήστες και να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των υποψήφιων νέων.

Θα τα καταφέρουν;