Η τεχνητή νοημοσύνη έχει κάνει τεράστια βήματα εξέλιξης τα τελευταία χρόνια, ενώ τους τελευταίους μήνες έχει γίνει το νέο buzzword στα χείλη όλων, κυρίως λόγω του ChatGPT και των συναφών συστημάτων παραγωγής κειμένου, αλλά και εικόνων. Η τελευταία εξέλιξη κάνει πολλούς να αναρωτιούνται για τα όρια αυτής της τεχνολογίας, η οποία είναι σε θέση να “καταναλώνει” τεράστιες ποσότητες φαινομενικά ασυσχέτιστων δεδομένων και να εξάγει χρήσιμα συμπεράσματα. Πολλές είναι οι εταιρείες που έχουν ήδη χρησιμοποιήσει αυτή την τεχνολογία για να βελτιστοποιήσουν διάφορες πτυχές της δραστηριότητάς τους – ακούμε και για κολοσσούς του τομέα των χρηματοοικονομικών – και φαίνεται πως η τεχνητή νοημοσύνη είναι εδώ για να μείνει. Η τεχνολογία, όμως, είναι διαθέσιμη για όλους, κάτι που έχει κάνει αρκετούς “μικρούς” να μπαίνουν στον πειρασμό να τη χρησιμοποιήσουν για να αποκομίσουν όφελος. Ένας τέτοιος είναι και ο Joshua Browder, ο οποίος – λέει ότι – έβαλε το σύστημα GPT-4 να διαχειρίζεται όλα του τα οικονομικά.
«Αποφάσισα να αναθέσω ολόκληρη την προσωπική μου οικονομική ζωή στο GPT-4 […] Έδωσα στο AutoGPT πρόσβαση στην τράπεζα, στους λογαριασμούς, στην πιστωτική κάρτα, και στο e-mail» αναφέρει σε ένα tweet. Ακούγεται επικίνδυνο, αλλά ο Browder λέει πως η ΤΝ κατάφερε να του γλυτώσει 217,85 δολάρια, μέσω της αυτοματοποίησης διαδικασιών οι οποίες θα του κόστιζαν σε χρόνο και χρήμα. Το ενδιαφέρον είναι το πώς. Ο Browder εξηγεί πως η TN ξεκίνησε ακυρώνοντας “άχρηστες συνδρομές”, μεταξύ άλλων και μια συνδρομή σε γυμναστήριο την οποία δεν είχε χρησιμοποιήσει ποτέ, κάτι που του εξοικονόμησε 80 δολάρια. Έπειτα άρχισε να γίνεται πιο “δημιουργική”, γράφοντας ένα πολύ πειστικό γράμμα σε “δικηγορίστικο” ύφος, με το οποίο ζήτησε (και πήρε) αποζημίωση για κακή υπηρεσία Wi-Fi κατά τη διάρκεια μιας πτήσης με την United Airlines! Ακόμη, κατάφερε και έκοψε πάνω από 100 δολάρια στον λογαριασμό του τηλεφώνου, διαπραγματευόμενο με την εταιρεία Comcast!
Όλα αυτά ακούγονται ενδιαφέροντα, αλλά ο Browder δεν είναι τυχαίος. Πρόκειται για τον νεαρό CEO της εταιρείας DoNotPay, μιας εταιρείας η οποία ειδικεύεται σε νομικές υπηρεσίες μέσω τεχνητής νοημοσύνης! Συγκεκριμένα, εδώ και λίγα χρόνια, η DoNotPay έχει αναλάβει να παρέχει νομικές υπηρεσίες και chatbot – δικηγόρο-ρομπότ όπως λένε οι ίδιοι – στους συνδρομητές της υπηρεσίας. Μάλιστα, ένα από τα σλόγκαν της εταιρείας είναι το “Fight corporations, beat bureaucracy, sue anyone” – “πάλεψε με πολυεθνικές, νίκησε την γραφειοκρατία, μήνυσε οποιονδήποτε”!
Σε κάθε περίπτωση, η χρήση τεχνητής νοημοσύνης για τη διαχείριση των οικονομικών φαίνεται πως ενέχει μεγάλο ρίσκο. Το γεγονός πως ένα σύστημα ΤΝ θα έχει απόλυτη πρόσβαση σε όλα τα στοιχεία του χρήστη, αλλά θα έχει και τη δυνατότητα να ελέγξει κάθε πτυχή της οικονομικής του δραστηριότητας, ενέχει κινδύνους. Επίσης, η τεχνολογία ακόμη δεν έχει αποδείξει την ικανότητα να ξεχωρίζει την πραγματικότητα από τη φαντασία, ενώ είναι γεγονός το ότι έχει την τάση να εφευρίσκει πράγματα που δεν υπάρχουν ή δεδομένα που δεν ισχύουν. Από την πρώτη στιγμή που ο Browder δημοσιοποίησε την κίνησή του, πολλοί χρήστες του Twitter απάντησαν με σκεπτικισμό και με φόβο για την ασφάλεια των χρημάτων τους. Ο Browder διατείνεται πως το σύστημα του εξοικονόμησε εκατοντάδες δολάρια, αλλά όταν αναφέρει πως το έκανε ακυρώνοντας άχρηστες συνδρομές και διεκδικώντας δίκαιες αποζημιώσεις, σε κάνει να αναρωτιέσαι αν αυτά τα πράγματα θα έπρεπε να τα κάνεις από μόνος σου ούτως ή άλλως, χωρίς κάποιο σύστημα τεχνητής νοημοσύνης να στο υπαγορεύσει. Από την άλλη, όμως, κανένα σύστημα ΤΝ δεν ισχυρίζεται πως μπορεί να κάνει κάτι πέραν των ανθρώπινων δυνατοτήτων – ακόμα. Αυτό που (λένε πως) κάνουν είναι το να κάνουν γρήγορα πράγματα που θα έπαιρναν ώρες, μέρες, ή και χρόνια σε κάποιον άνθρωπο να ολοκληρώσει. Από αυτή την οπτική γωνία, το σύστημα όντως τα κατάφερε!