Το Instagram έχει αλλάξει εντελώς τον τρόπο που λειτουργεί η διαφήμιση στο Internet, εδώ και αρκετά χρόνια. Η δημοφιλής πλατφόρμα ξεκίνησε ως ένα απλό app για κοινοποίηση φωτογραφιών (χαμηλής ποιότητας στην αρχή) και εξελίχθηκε σε κοινωνικό φαινόμενο. Μάλιστα, από εκεί ξεπήδησε ο όρος influencer αλλά και το «επάγγελμα» του influencer. Αυτή τη στιγμή, μέσω του Instagram διακινούνται τεράστια ποσά, με πολλούς influencers να κερδίζουν αρκετές χιλιάδες δολάρια κάθε μήνα. Προφανώς, αυτή η λεπτομέρεια δεν έχει περάσει απαρατήρητη από τη Meta, τη μητρική εταιρεία στην οποία ανήκουν τόσο το Instagram όσο και το Facebook. Αυτός ήταν και ο λόγος που, πριν μερικά χρόνια, το Instagram άλλαξε τον τρόπο που εμφανίζονται οι αναρτήσεις στο κεντρικό feed, το οποίο αρχικά ήταν χρονολογικό· εμφάνιζε, δηλαδή, τα posts ταξινομημένα με βάση τον χρόνο ανάρτησης. Εδώ και μερικά χρόνια, όμως, το feed εμφανίζει τα posts ταξινομημένα με βάση… κάποιον εσωτερικό αλγόριθμο, τον οποίο γνωρίζει μόνο το ίδιο το Instagram, και ο οποίος έχει την τάση να βάζει πιο πάνω τα posts τα οποία, όπως λένε οι υπεύθυνοι της πλατφόρμας, «ο αλγόριθμος ‘κρίνει’ πως ο χρήστης θα θέλει να δει πρώτα». Αυτό όμως, μετά από πολλές διαμαρτυρίες των χρηστών, επιτέλους αλλάζει.
Ας πούμε, όμως, το προφανές: αν και δεν το παραδέχονται, είναι προφανές πως οι υπεύθυνοι του Instagram προωθούν τα posts τα οποία είναι πιο πιθανό να φέρουν έσοδα στους ιδίους αλλά και τις εταιρείες που βρίσκονται πίσω από αυτά. Τώρα, όμως, ανακοίνωσαν πως θα προσθέσουν δύο ακόμη modes στο κεντρικό feed, τα οποία αλλάζουν τη σειρά εμφάνισης των posts και επαναφέρουν, κατά κάποιον τρόπο, την παλιά και καλή χρονολογική ταξινόμηση, στην οποία τα πιο πρόσφατα posts εμφανίζονταν πρώτα και, όσο κατέβαινες, πήγαινες σε πιο παλιά posts. Τα δύο νέα modes ονομάζονται Following και Favorites και οι του Instagram λένε πως είναι σχεδιασμένα για να δίνουν στον χρήστη μεγαλύτερο έλεγχο πάνω στο τι βλέπει. Προφανώς, αυτό θα (πρέπει να) σημαίνει πως θα αποφεύγεις πράγματα όπως τα suggested posts και την ταξινόμηση βάσει του τι θέλει ο αλγόριθμος να δεις.
Ειδικότερα, τουλάχιστον έτσι όπως τα λένε οι του Instagram, το Following feed θα πρέπει να είναι ακριβώς αυτό που όλοι θέλουν: «Δες τα τελευταία posts από τους λογαριασμούς που ακολουθείς, με τη σειρά που αυτά αναρτήθηκαν».
Αλλά και το Favorites mode ακούγεται ενδιαφέρον: θα μπορείς να διαλέξεις έως και 50 λογαριασμούς ως favorites και τα posts αυτών θα μπορείς να τα δεις μεμονωμένα στο Favorites feed. Όμως, θα εμφανίζονται πιο ψηλά και στο κεντρικό feed. Μάλιστα, η λίστα με τα favorites θα είναι προσωπική για κάθε χρήστη και δε θα μπορεί να ξέρει κανένας άλλος ποια είναι τα δικά σου favorites, κάτι που είναι πολύ χρήσιμο για να αποφευχθούν… δράματα.
Ωραία δεν ακούγονται όλα αυτά; Σίγουρα ακούγονται ωραία. Κάπου εδώ ίσως θα περιμένεις να διαβάσεις και το όμως… Και δεν έχεις κάνει λάθος. Προφανώς το Instagram από κάπου πρέπει να έχει κέρδη και τα κέρδη του Instagram έρχονται από τους χρήστες του, όταν αυτοί βλέπουν και ακολουθούν περισσότερους άλλους χρήστες – και ειδικά χρήστες με πολλούς ακολούθους. Λοιπόν, μπορεί να πρόσθεσαν τα νέα Favorites και Following, αλλά, όπως αναφέρουν στην ανακοίνωσή τους, θα βάζουν περισσότερες προτάσεις μέσα στο feed, βάσει των ενδιαφερόντων σου. Τι σημαίνει αυτό; Σημαίνει πως θα αρχίσουμε να βλέπουμε πολύ περισσότερα posts από χρήστες τους οποίους δεν ακολουθούμε, αλλά οι οποίοι είναι δημοφιλείς (ή πληρώνουν το Instagram) και τους οποίους ο αλγόριθμος κρίνει πως έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες να μας κάνουν να τους ακολουθήσουμε, να κάνουμε like ή να μοιραστούμε το εκάστοτε post.
Οι ιθύνοντες του Instagram ανέφεραν πως τα νέα modes ήταν υπό ανάπτυξη και δοκιμή εδώ και καιρό· μάλιστα, κάποιοι χρήστες είχαν την τιμή να τα δοκιμάσουν πριν από μήνες – τώρα, όμως, έρχονται σε όλους. Το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να πατήσεις πάνω στο σήμα του Instagram στο πάνω αριστερό μέρος της οθόνης και να απολαύσεις τη χρονολογική ταξινόμηση!
Πρέπει να έχετε συνδεθεί για να σχολιάσετε.